Тексты песен с альбома En vacker dag
|
|
admin | №1 | Вт, 26.09.2017, 09:07 |
Администрация
Награды: 5
Статус: отсутствует
| En vacker dag
En vacker dag Så ska jag sitta ner Och måla av Mitt minne utav dej Så blå så blå Var himlen där du stod I en koltrasts sång Jag såg för första gång Jag såg vår första gång Då Så mjukt i guld Solen föll på din vita hud Som om livet blev öppnat av Gud Sha la la Med vind och våg Sha la la la Som om livet blev öppnat av Gud En vacker dag Så ska jag sitta ner Och måla av Mitt minne utav dej Då Så mjukt i guld Solen föll på ditt bruna hår Som om livet fick börja den våren Sha la la Med eld och ljus Sha la la la Som om livet fick börja den våren Våren
|
|
| |
admin | №2 | Вт, 26.09.2017, 09:08 |
Администрация
| Det är vi tillsammans
Vägen är lång Men sträckan är kort Igår kom du hem Idag for du bort Det är vi tillsammans Det är vi tillsammans Det är vi tillsammans Som gör det möjligt Som gör det möjligt Jag vill önska något fint Som det var alldeles nyss Du sov på min arm Blev trygg av en kyss Det är vi tillsammans Det är vi tillsammans Det är vi tillsammans Som gör det möjligt Som gör det möjligt
|
|
| |
admin | №3 | Вт, 26.09.2017, 09:09 |
Администрация
| Trodde inte mina ögon
En gång gav jag allt Och födde en sång I all stillsamhet Kom den till mej Några enkla ord Berättade sanningen Mina små ackord De välte din värld Du trodde inte dina öron Den gick rakt in i ditt hjärta Du trodde inte dina öron Den gick rakt in i din själ Du trodde inte dina öron Den gick rakt in i ditt hjärta Du trodde inte dina öron Den gick rakt in i din själ En gång gav jag upp Allt för kärlekens skull Jag ville leva i fred I hennes drömmande blick I en tid som gjord för de unga Och modiga och starka Jag borde ha vetat om Att hon var ingenting för mej men Jag trodde inte mina ögon Hon gick rakt in i mitt hjärta Jag trodde inte mina ögon Hon gick rakt in i min själ Jag trodde inte mina ögon Hon gick rakt in i mitt hjärta Jag trodde inte mina ögon Hon gick rakt in i min själ Jag trodde inte mina ögon Hon gick rakt in i mitt hjärta Jag trodde inte mina ögon Hon gick rakt in i min själ Jag trodde inte mina ögon Hon slog rakt upp mot mitt hjärta Jag trodde inte mina ögon Hon slog rakt fram mot min själ
|
|
| |
admin | №4 | Вт, 26.09.2017, 09:11 |
Администрация
| Parentes
Jag vet var jag ska leta Jag vet var du arbetar Jag vet vi har något på gång Jag tar gärna första stegen Inget får stå i vägen Men det är nåt jag vill tala om Aldrig mer en parentes Jag vill vara allt i ditt liv Allt du inte vetat om Att du saknat i ditt liv Allt du drömt allt du glömt Allt du lämnat åt fantasin Inga skuggor bara ljus I alla rum Kom följ mej hem i natten Kom korsa svarta vatten Släng hit en kyss så ingen förgås Kom se hur månen blänker Jag vet hur fint du tänker Jag kände dej långt innan vi sågs Aldrig mer en parentes Jag vill vara allt i ditt liv Allt du inte vetat om Att du saknat i ditt liv Varje önskan som gått fel Gör jag om så du blir hel Inga skuggor bara ljus I dina rum
|
|
| |
admin | №5 | Вт, 26.09.2017, 09:12 |
Администрация
| Känn dej som hemma
När du kommer hit Finns allt viktigt tillhands Gitarren är stämd Och bjuder till dans Och bordet är dukat Precis som du vill Du sitter vid fönstret Och jag tätt intill Jag vill att du ska få det bästa av mej Känn dej som hemma Det bästa av mej Du ska få det bästa av mej Känn dej som hemma När du kommer hit En känsla av gott Som sol på tapeten Ett snyggt volleyskott Och sängen är bäddad Och torktumlaren tömd Och vintern därute Är borta och glömd Jag vill att du ska få det bästa av mej Känn dej som hemma Det bästa av mej Du ska få det bästa av mej Känn dej som hemma När du kommer hit Jag hoppas du ser Att hela mitt hjärta Skrattar och ler Min plan är rätt enkel Jag vill nå nivån Så du aldrig någonsin Vill gå härifrån Jag vill att du ska få det bästa av mej Känn dej som hemma Det bästa av mej Du ska få det bästa av mej Känn dej som hemma
|
|
| |
admin | №6 | Вт, 26.09.2017, 09:12 |
Администрация
| Ge allt du kan
Ge allt du kan och vill Ge allt och lite till till mej Jag vill ge allt jag har till dej Ingenting kan locka mej från dej Jag har alltid kunnat se Att något ovanligt ska ske Ge mej lite mera tid Jag vill lära känna den jag tror du är Så ge av alla dina steg Där du går där vill jag gärna gå bredvid Jag har alltid kunnat se Att något ovanligt ska ske Stanna så nära Att jag hör att du andas Jag vill ta på dej Stanna så nära Sluta aldrig att ge mej Allt du kan och vill Ge allt du kan och vill Ge allt och lite till till mej Jag vill ge allt jag har till dej Ingenting kan locka mej från dej Jag har alltid kunnat se Att något ovanligt ska ske
|
|
| |
admin | №7 | Вт, 26.09.2017, 09:13 |
Администрация
| Fyrklöver
Vem har lagt ett fyrklöver på mitt bord? -Det vill jag inte tala om, det vill jag inte tala om Vem har lagt ett fyrklöver på mitt bord? -Det vill jag inte tala om, det vill jag inte tala om Lite snett, den liknar dej på nåt sätt Jag undrar om du ligger bakom Om du ligger bakom det här Vem har hängt en vinterros på min dörr? -Det vill jag inte tala om, det vill jag inte tala om Vem har hängt en vinterros på min dörr? -Det vill jag inte tala om, det vill jag inte tala om Min ytterdörr, det har faktiskt hänt förr Jag undrar om du ligger bakom Om du ligger bakom det här Smalt och brett, den liknar dej på nåt sätt Jag undrar om du ligger bakom Om du ligger bakom det här Vem har lagt ett fyrklöver Vem har lagt ett fyrklöver På mitt bord?
|
|
| |